επιστροφή - αρχική σελίδα

ΣΧΟΛΗ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ
Χ.Β.ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Οδηγός Σπουδών


  Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας  
Ανήκει στη: Ανεξάρτητα Τμήματα
Πόλη: Αθήνα
Διεύθυνση: Πατησίων76, 104 34 Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 8203102-3
Φαξ: 210 8225677

Σχετικά επαγγέλματα
Ειδικός μάρκετινγκ, Ειδικός πωλήσεων, Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων

Γενικά στοιχεία:

Σκοπός του τμήματος είναι η ανάδειξη επιστημόνων ικανών να ασχοληθούν με τον εντοπισμό, την πρόβλεψη και τη μέτρηση της ζήτησης καθώς και τις μεθόδους λήψης αποφάσεων σχετικά με την επιλογή, τη δημιουργία, την τιμολόγηση, τη διάθεση και προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης που ικανοποιούν τις ανάγκες της αγοράς.


Αντικείμενο σπουδών:

Όλοι οι φοιτητές του Tμήματος παρακολουθούν τα τρία πρώτα χρόνια ένα κοινό πρόγραμμα με τριάντα υποχρεωτικά μαθήματα κορμού. Από τα 30 αυτά μαθήματα

Έξι μαθήματα εντάσσονται στον επιστημονικό χώρο του μάρκετινγκ
Έξι μαθήματα εντάσσονται στο χώρο της επικοινωνίας
Πέντε μαθήματα εντάσσονται στο χώρο του μάνατζμεντ
Τέσσερα μαθήματα εντάσσονται στο χώρο της πληροφορικής
Τρία μαθήματα εντάσσονται στο χώρο των ποσοτικών μεθόδων
Δύο μαθήματα εντάσσονται στο χώρο της λογιστικής
Δύο μαθήματα εντάσσονται στο χώρο της οικονομικής
Ένα μάθημα εντάσσεται στο χώρο της χρηματοδοτικής
Ένα μάθημα εντάσσεται στο χώρο του δικαίου

Α.1 Πρόγραμμα Κορμού

Εξάμηνο 1ο
Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, Ψυχολογία, Ποσοτικές Μέθοδοι Ι, Εργαλεία Ηλεκτρονικής Επικοινωνίας Ι, Οικονομική και Επιχειρήσεις Ι, Ξένη Γλώσσα

Εξάμηνο 2ο
Συμπεριφορά οργανώσεων, Εισαγωγή στην Επικοινωνία, Ποσοτικές Μέθοδοι ΙΙ, Εργαλεία Ηλεκτρονικής Επικοινωνίας ΙΙ, Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Ξένη Γλώσσα

Εξάμηνο 3ο
Λογιστική Ι, Επικοινωνία στην Πράξη, Ποσοτικές Μέθοδοι ΙΙΙ, Εργαλεία Ηλεκτρονικής Επικοινωνίας ΙΙΙ, Συμπεριφορά καταναλωτή, Ξένη Γλώσσα

Εξάμηνο 4ο
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων, Ηλεκτρονική Επικοινωνία, Πολιτική Προϊόντος, Λογιστική ΙΙ, Έρευνα Μάρκετινγκ, Ξένη Γλώσσα

Εξάμηνο 5ο
Διοίκηση Ποιότητας, Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας, Ειδικά Θέματα Δικαίου, Χρηματοδοτική Διοίκηση, Οργάνωση Πωλήσεων, Ξένη Γλώσσα

Εξάμηνο 6ο
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης, Δημόσιες Σχέσεις, Οικονομική και Επιχειρήσεις ΙΙ, Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ, Διαφήμιση, Ξένη Γλώσσα

Α.2 Πρόγραμμα Κατευθύνσεων
Στόχος των μαθημάτων της κάθε κατεύθυνσης είναι να δώσει την ευκαιρία στους σπουδαστές να εμβαθύνουν και να δώσουν εφαρμοσμένες γνώσεις στον τομέα επιλογής. Η θεωρητική εκπαίδευση ολοκληρώνεται με πρακτική άσκηση σε σχετικούς χώρους.

Α.2.1 Κατεύθυνση Μάρκετινγκ

Υποχρεωτικά: Δίκτυα διανομής & Logistics, Επιχειρησιακή Στρατηγική, Τιμολόγηση και Χρηματοοικονομική ανάλυση, Στρατηγικό Μάρκετινγκ, Διοίκηση Προμηθειών & Βιομηχανικό Μάρκετινγκ (Business to Business Μάρκετινγκ), Μάρκετινγκ υπηρεσιών
Δύο από τα παρακάτω ή από τα μαθήματα της άλλης κατεύθυνσης, ή από τα μαθήματα του πίνακα Α.2.4 ή Α.2.5
Διεθνές και Εξαγωγικό Μάρκετινγκ, Άμεσο και Μάρκετινγκ Βάσεων Δεδομένων, Πρακτική άσκηση/ Διπλωματική Εργασία, Χονδρεμπορικό – Λιανεμπορικό Μάρκετινγκ, Σχεδιασμός Δημιουργικού & Διαφημιστικών Μέσων, Τουριστικό Μάρκετινγκ, Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων, Μάρκετινγκ μη κερδοσκοπικών Οργανισμών, Μοντέλα Αποφάσεων Μάρκετινγκ


Α.2.2 Κατεύθυνση Επικοινωνία

Υποχρεωτικά: Επιχειρησιακή Στρατηγική, Πολιτική Οικονομία και Επικοινωνία, Σχεδίαση Διαδρασιακών Εφαρμογών, Διαπολιτισμική Επικοινωνία, Διαπραγματεύσεις και Επίλυση Διαφωνιών, Ηλεκτρονική Δημοσιογραφία
Δύο από τα παρακάτω ή από τα μαθήματα της άλλης κατεύθυνσης, ή από τα μαθήματα του πίνακα Α.2.4 ή Α.2.5: Σχεδίαση Ιστοπέδων, Διαδίκτυο και Εκπαίδευση, Πρακτική άσκηση /Διπλωματική Εργασία, Ειδικά Θέματα Πολύμεσης Επικοινωνίας, Ιστορία της Τέχνης

Α.2.3 Κατεύθυνση Διοικητική Επιστήμη
(μόνο για όσους εισάγονται το ακαδ. έτος 2000-2001)

Υποχρεωτικά: Επιχειρησιακή Στρατηγική, Διοίκηση Έργων και Προγραμμάτων, Προσομοίωση και Συστήματα Στήριξης Αποφάσεων, Εφαρμογές Διοικητικής Επιστήμης, Ανάπτυξη και Διαχείριση Συστημάτων Πληροφορικής, Διοίκηση Παραγωγής
Δύο από τα παρακάτω ή από τα μαθήματα της άλλης κατεύθυνσης, ή από τα μαθήματα του πίνακα Α.2.4 ή Α.2.5: Διοίκηση Επιχειρήσεων και Τεχνολογία, Βάσεις Δεδομένων, Πρακτική άσκηση /Διπλωματική Εργασία, Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας, Ανάλυση Συστημάτων και Μοντελοποίηση Διαδικασιών, Λήψη Αποφάσεων

Α.2.4 Προαιρετικά Μαθήματα Τμήματος

Μαθηματικά για τη Διοίκηση Επιχειρήσεων, Βιομηχανική Οργάνωση και Πολιτική, Αξιολόγηση Επενδυτικών Σχεδίων, Ανάλυση Χρηματαγορών και Κεφαλαιαγορών, Εφαρμογές Πληροφοριακών Συστημάτων, The Greek Economy and European Regional Policy, Οικονομική Θεωρία της Επιχείρησης, Κλαδική Βιομηχανική Έρευνα, Ειδικά Θέματα Χρηματοδοτικής Διοίκησης, Δημοσκοπήσεις - Στατιστικά Πακέτα

Α.2.5 Προαιρετικά Μαθήματα Άλλων Τμημάτων

Προγραμματισμός Εμπορικών Εφαρμογών, Μετάδοση Δεδομένων - Επικοινωνίες, Τεχνητή Νοημοσύνη, Σχεδιασμός Βάσεων Δεδομένων, Διεθνής Οικονομική, Νομισματική Θεωρία Ι, Πολιτική Επιστήμη I, Κοινωνιολογία Ι, Διδακτική, Ασφαλιστικά Μαθηματικά, Θεωρία Αποφάσεων, Αρχεία και Βάσεις Δεδομένων, Λειτουργικά Συστήματα, Ειδικά Φορολογικά Θέματα, Ανάλυση Λογιστικών Καταστάσεων, Παιδαγωγική, Θέματα Οικονομικής Πολιτικής

Α.2.6 Μικτή κατεύθυνση

Ο σπουδαστής μπορεί να επιλέξει έξι τουλάχιστον μαθήματα από τα αναφερόμενα ρητά στους πίνακες Α.2.1, Α.2.2, Α.2.3 και Α.2.4. και έως δύο μαθήματα συνολικά από τον πίνακα Α.2.5, επιλεγμένων μαθημάτων που προσφέρουν άλλα τμήματα στο Πανεπιστήμιο.


Διάρκεια σπουδών (εξάμηνα): 8
Κατευθύνσεις: Α. Μάρκετινγκ
Β. Επικοινωνία
Γ. Διοικητική Επιστήμη
Δ. Μικτή
Εκπαιδευτικές προοπτικές:

Επαγγελματικές προοπτικές: Οι πτυχιούχοι μπορούν να καλύψουν θέσεις εργασίας σε τομείς ανάλογους με τις σπουδές και την εξειδίκευσή τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μπορούν να απασχοληθούν στον Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα:
ως οικονομικοί σύμβουλοι επιχειρήσεων,
ως στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών ιδιαίτερα στους τομείς Μάρκετινγκ, Πωλήσεων, Εξαγωγών, Διαφήμισης, Έρευνα Αγοράς, Δημοσίων Σχέσεων, Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων, Διοίκησης Προμηθειών και Υλικών, Ανάλυσης Συστημάτων και Ανάπτυξης Μηχανογραφικών Συστημάτων.


Ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.mbc.aueb.gr/greek/
 
επιστροφή