επιστροφή - αρχική σελίδα

ΣΧΟΛΗ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ
Χ.Β.ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Οδηγός Σπουδών


  Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης  
Ανήκει στη: Ανεξάρτητα τμήματα
Πόλη: Αθήνα
Διεύθυνση: Ναυαρίνου 13Α και Μαυρομιχάλη, 10680 Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3688198
Φαξ: 210 3688019

Σχετικά επαγγέλματα
Δάσκαλος

Γενικά στοιχεία:

Τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης, σκοπό έχουν την ανάδειξη επιστημόνων που θα καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.


Αντικείμενο σπουδών:

Εξάμηνο 1ο
i) Υποχρεωτικά μαθήματα: Θεωρίες της Αγωγής, Μαθηματικά Ι, Σταθμοί στην εξέλιξη της Νεοελληνικής Ποίησης, Εισαγωγή στην Παιδαγωγική
ii) Κυμαινόμενα μαθήματα: Ένα (1) από τα κυμαινόμενα μαθήματα
iii) Επιλεγόμενα μαθήματα: Ένα (1) από τα επιλεγόμενα μαθήματα

Εξάμηνο 2ο
i) Υποχρεωτικά μαθήματα: Θεατρική Παιδεία, Μαθηματικά ΙΙ, Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση, Νεότερη Ελληνική Ιστορία (19ος - 20ος αιώνας)
ii) Κυμαινόμενα μαθήματα: Ένα (1) από τα κυμαινόμενα
iii) Επιλεγόμενα μαθήματα: Δύο (2) από τα επιλεγόμενα

Εξάμηνο 3ο
i) Υποχρεωτικά μαθήματα: Παιδαγωγική Ψυχολογία Ι, Φυσική Ι, Νεοελληνική Γλώσσα Ι, Εξελικτική Ψυχολογία Ι, Συγκριτική Παιδαγωγική
ii) Κυμαινόμενα μαθήματα: Ένα (1) από τα κυμαινόμενα
iii) Επιλεγόμενα μαθήματα: Ένα (1) από τα επιλεγόμενα

Εξάμηνο 4ο
i) Υποχρεωτικά μαθήματα: Ψυχοκοινωνιολογία της Σχολικής Τάξης, Παιδαγωγική Ψυχολογία ΙΙ, Φυσική ΙI, Ψυχοφυσιολογία
ii) Κυμαινόμενα μαθήματα: Ένα (1) από τα κυμαινόμενα
iii) Επιλεγόμενα μαθήματα: Δύο (2) από τα επιλεγόμενα

Εξάμηνο 5ο
i) Υποχρεωτικά μαθήματα: Διδακτική Μεθοδολογία και Πράξη Ι, Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Παιδική Λογοτεχνία, Εισαγωγή στη Λαογραφία
ii) Επιλεγόμενα μαθήματα: Ένα (1) από τα επιλεγόμενα

Εξάμηνο 6ο
i) Υποχρεωτικά μαθήματα: Διδακτική Μεθοδολογία και Πράξη ΙΙ, Περιβαλλοντικές Επιστήμες, Ειδική Αγωγή Ι
ii) Κυμαινόμενα μαθήματα: Ένα (1) από τα κυμαινόμενα
iii) Επιλεγόμενα μαθήματα: Δύο (2) από τα επιλεγόμενα

Εξάμηνο 7ο
i) Υποχρεωτικά μαθήματα: Διδακτική Μαθηματικών Ι, Διδακτική Γλώσσας και Κειμένων Ι, Διδακτική Φυσικών Επιστημών, Διδακτική Ορθόδοξης Χριστιανικής Αγωγής, Νεοελληνική Γλώσσα ΙΙ
ii) Κυμαινόμενα μαθήματα
iii) Επιλεγόμενα μαθήματα: Ένα (1) από τα επιλεγόμενα

Εξάμηνο 8ο
i) Υποχρεωτικά μαθήματα: Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ, Διδακτική Φυσικών Επιστημών
ii) Κυμαινόμενα μαθήματα: Ένα (1) από τα κυμαινόμενα
iii) Επιλεγόμενα μαθήματα: Δύο (2) από τα επιλεγόμενα

ΚΥΜΑΙΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Εξάμηνο 1ο
Διδακτική της Λογοτεχνίας, Ιστορική εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες και Θεωρίες της Φυσικής, Εξέλιξη της Μαθηματικής Επιστήμης (Ιστορικές ρίζες των στοιχειωδών Μαθηματικών Ι), Ψυχοπαιδαγωγική - Συμβουλευτική & Επαγγελματικός Προσανατολισμός

Εξάμηνο 2ο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Πληροφορική, Ψυχολογία Προσωπικότητας, Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας, Εξέλιξη της Μαθηματικής Επιστήμης. Ιστορικές ρίζες των στοιχειωδών Μαθηματικών I

Εξάμηνο 3ο
Παραγωγή & χρήση διδακτικού υλικού για τη διδασκαλία ΑΜΕΑ Ι, Εισαγωγή στη Θρησκειολογία και Ιστορία των θρησκευμάτων, Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης, Διδακτική της Τεχνολογίας

Εξάμηνο 4ο
Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (επαναλαμβάνεται), Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης, Θεωρία Αριθμών, Ο Κόσμος μας: βασικές έννοιες Αστρονομίας & Επιστημών της Γης

Εξάμηνο 5ο
Μαθησιακές δυσκολίες

Εξάμηνο 6ο
Αισθητική Αγωγή ΙΙ, Εκπαιδευτικά προβλήματα και εκπαιδευτική πολιτική, Ψυχοκοινωνικά προβλήματα στο σχολείο

Εξάμηνο 7ο
Νεότερη Ελληνική Ιστορία (19ος -20ος αι)

Εξάμηνο 8ο
Φιλοσοφία της Παιδείας, Κοινωνική Ψυχολογία, Διδακτική Γλώσσας και Κειμένων ΙΙ, Διαταραχές του λόγου και της ομιλίας στη γλωσσική εξέλιξη του παιδιού, Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Μια πρόκληση για την εκπαίδευση. (Διαλέξεις Ελλήνων και ξένων Καθηγητών)

ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Εξάμηνο 1ο
Εικαστική Αγωγή Ι, Μουσική Παιδεία Ι, Κοινωνική Λαογραφία Ι, Λαϊκός Πολιτισμός και Θεατρικός Αυτοσχεδιασμός I, Το Βυζάντιο και ο Μεσαιωνικός κόσμος, Κοινωνική ανάπτυξη, Η κατάρτιση των εκπαιδευτικών της Α΄ βάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα Ι, Προβλήματα διεθνούς Εκπαίδευσης. Η Ελληνόγλωσση εκπαίδευση σε χώρες μέλη της Ευρ. Ένωσης., Κοινωνικοποίηση και υγεία, Διοίκηση κινδύνου στην εκπαίδευση Ι, Τάσεις της Νεοελληνικής Πεζογραφίας, Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων στην εκπαίδευση, Οργάνωση και διοίκηση ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, Βιολογία

Εξάμηνο 2ο
Χρήση οπτικοακουστικών μέσων, Μουσική Αγωγή ΙΙ, Κοινωνική Λαογραφία ΙΙ, Λαϊκός Πολιτισμός και Θεατρικός Αυτοσχεδιασμός ΙΙ, Εικαστική Αγωγή ΙΙ, Αρχαία Ελληνική Μυθολογία και Ιστορία, Η γλώσσα της Παιδικής Λογοτεχνίας, Ειδικά Θέματα Βιολογίας, Πολιτική Ιστορία της Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης, Παράδοση και Νεοτερικότητα στην Ποίηση, Διοίκηση κινδύνου στην εκπαίδευση II, Η κατάρτιση, η μετεκπαίδευση & η επιμόρφωση των Εκπαιδ. της Α΄ βαθμ. Εκπαίδευσης, Προσωπογραφία της ελληνικής παιδαγωγικής επιστήμης, Ψυχοπαιδαγωγική, Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων στην εκπαίδευση, Οργάνωση και διοίκηση ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Εξάμηνο 3ο
Περί του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος: Φιλοσοφία-Στόχοι-Μεθοδολογία-Αξιολόγηση, Προοπτικές, Φυσική Αγωγή, Περιγραφική Στατιστική Ι, Ψυχολογία Ατομικών Διαφορών, Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών-Μικροδιδασκαλία, Ιστορία & θεωρία Θεάτρου, Μαθηματικά ΙΙΙ, Θέματα πολιτικής κοινωνικοποίησης στα πλαίσια του σχολείου: Συγκριτικές διεθνείς διαστάσεις, Ιστορία της τοπικής αυτοδιοίκησης στο ελληνικό κράτος, Ευρωπαϊκή και διεθνής διάσταση στην Εκπαίδευση με έμφαση στο Δημοτικό Σχολείο, Ανοιχτή από απόσταση Εκπαίδευση. Πολιτικές και Διεθνής Πρακτική, Η ιστορία της Ελληνικής γλώσσας και η σημασία της για τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής, Αγωγή υγείας, Λαϊκή ποίηση και νεωτερισμός, Eκπαίδευση και οικονομική ανάπτυξη

Εξάμηνο 4ο
Εξελικτική Ψυχολογία ΙΙ, Περιγραφική Στατιστική ΙΙ, Ειδικά θέματα Χημείας, Αναλυτικά Προγράμματα και Σχολικά Εγχειρίδια, Σχολική Παιδαγωγική, Ψυχολογία της θρησκείας, Μαθηματικός Προγραμματισμός, Μεσαιωνική Ελληνική Ιστορία, Γενική-τοπική ιστορία, οι πηγές και η μελέτη τους, Εκπαίδευση και οικονομική ανάπτυξη, Προφορικότητα και Γραμματοσύνη

Εξάμηνο 5ο
Προγράμματα αντιμετώπισης παιδιών με αισθητηριακά προβλήματα, Νεότερα φιλοσοφικά ρεύματα, Δημοκρατία - Παγκοσμιοποίηση - Κράτος / Έθνος, Θέατρο για παιδιά και νέους, Η φυσική μέσα από το πείραμα Ι, Τα βιβλία πρώτης ανάγνωσης (Αλφαβητάρια) και τα Αναγνωστικά: Παιδαγωγική διάσταση,Παιδαγωγική της λογοτεχνίας Ι, Αισθητική Αγωγή Ι, Εκπαιδευτικό Λογισμικό, Το μουσείο ως χώρος εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες, Ψυχοπαθολογία και ψυχική υγιεινή του παιδιού, Κοινωνιολογία της Εργασίας και της Τεχνολογίας

Εξάμηνο 6ο
Παρώθηση και διαπροσωπικές σχέσεις στη σχολική τάξη, Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση, Κοινωνικοί Θεσμοί, σύγχρονες κοινωνικές πολιτικές, Λογοτεχνία του Μεσοπολέμου, Η Φυσική μέσα από το πείραμα ΙΙ , Iστορία των Φυσικών Επιστημών: αρχαία & μεσαιωνική επιστήμη, Διαπολιτισμική Παιδαγωγική - Διδακτική (Θεωρία και Πράξη), Σύγχρονη Πεζογραφία, Μαθηματικά μοντέλα, παραγωγικότητα & ανάπτυξη στην εκπαίδευση, Παιδαγωγική της Λογοτεχνίας ΙΙ, Γνωστική Ανάπτυξη, Ρεαλισμός και Μυθοπλασία, Εργασιακές σχέσεις, Παραγωγή και χρήση διδακτικού υλικού με έμφαση στη διδασκαλία ΑΜΕΑ ΙΙ

Εξάμηνο 7ο
Νεοελληνική Γλώσσα ΙΙΙ, Αγωγή του λόγου και της ομιλίας, Λογοτεχνία και Εκπαίδευση, Ιστορία και η Διδακτική της, Προγραμματισμός Η/Υ, Ειδικά θέματα Διδακτικής Μαθηματικών Ι, Διοίκηση κινδύνου στην εκπαίδευση Ι, Στατιστική & θεωρία πιθανοτήτων, Οικονομική Μεγέθυνση και Κοινωνική Ευημερία, Ειδική Αγωγή ΙΙ, Η διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας, Ψυχομετρία, Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία, Επιστημολογία των Φυσικών Επιστημών, Ναρκωτικές ουσίες

Εξάμηνο 8ο
Διαφυλικές σχέσεις, Η γλώσσα των αναγνωστικών του δημοτικού σχολείου, Βασικές έννοιες Γεωμετρίας, Φιλολογική Λαογραφία , Συγκριτική θεώρηση της διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών, Νεότερη και Σύγχρονη Φιλοσοφία, Ειδικά θέματα Διδακτικής Μαθηματικών II, Τα ατομικά, πολιτικά & κοινωνικά δικαιώματα στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες, Οικονομία της Εκπαίδευσης, Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών σε περιβάλλον Τ.Ε.Π., Το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Κοινωνικές ανισότητες και κοινωνική αλλαγή


Διάρκεια σπουδών (εξάμηνα): 8
Κατευθύνσεις: A. Eπιστημών Αγωγής,
Β. Ειδικής Παιδαγωγικής Ψυχολογίας,
Γ. Ανθρωπιστικών Σπουδών,
Δ. Μαθηματικών και Πληροφορικής,
Ε. Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος

Εκπαιδευτικές προοπτικές:

Επαγγελματικές προοπτικές: Οι πτυχιούχοι μπορούν να καλύψουν θέσεις εργασίας σε τομείς ανάλογους με τις σπουδές και την εξειδίκευσή τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μπορούν να απασχοληθούν στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα:
στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ως Δάσκαλοι,
στις Υπηρεσίες της Λαϊκής Επιμόρφωσης,
σε Ερευνητικά Κέντρα,
σε Προγράμματα Αλφαβητισμού Ειδικών Ομάδων της χώρας,
σε Ειδικά Σχολεία,
στην Παιδαγωγική Έρευνα
στην Ειδική Αγωγή μετά από πέντε χρόνια υπηρεσίας στην Εκπαίδευση και Διετή Μετεκπαίδευση

Ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.uoa.gr/ptde
 
επιστροφή