επιστροφή - αρχική σελίδα

ΣΧΟΛΗ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ
Χ.Β.ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Οδηγός Σπουδών


  Τμήμα Γεωγραφίας  
Ανήκει στη: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
Πόλη: Μυτιλήνη
Διεύθυνση: Λόφος Πανεπιστημίου 81100 Μυτιλήνη Καραντώνη 17, 81100 Μυτιλήνη
Τηλέφωνο: 22510 36400, 36426, 36402, 36432
Φαξ: 22510 36409, 36408

Σχετικά επαγγέλματα
Γεωγράφος, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Γενικά στοιχεία:

Σκοπός των τμημάτων είναι η ανάδειξη επιστημόνων ικανών να μελετούν την αλληλεπίδραση της ανθρώπινης δραστηριότητας με το χώρο. Επίσης οι σπουδαστές καταρτίζονται στην ανάλυση και ερμηνεία της συγκρότησης του χώρου ως υπόβαθρο για παρέμβαση.

Το Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου φιλοδοξεί να απαντήσει στην πρόκληση της σύγχρονης, διεπιστημονικής και συνθετικής θεώρησης της επιστήμης της Γεωγραφίας προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων. Οι προπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Γεωγραφίας επιδιώκουν να επιτύχουν τρεις κύριους στόχους.

Ο πρώτος στόχος είναι ο επαγγελματικός και αφορά στην εκπαίδευση γεωγράφων οι οποίοι θα απασχοληθούν στον δημόσιο, στον ιδιωτικό τομέα και στον κοινωνικό τομέα της χώρας μας ή των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε εφαρμογές γεωγραφικού περιεχομένου και χαρακτήρα.

Ο δεύτερος στόχος είναι ο ακαδημαϊκός/ερευνητικός και αφορά στην εκπαίδευση γεωγράφων οι οποίοι θα κατευθυνθούν προς τη γεωγραφική έρευνα - τη διερεύνηση και ανάλυση, δηλαδή, των ποικίλλων κοινωνικών, οικονομικών, πολιτιστικών, και περιβαλλοντικών φαινομένων που διαδραματίζονται και διαμορφώνουν το χώρο της ανθρώπινης ζωής και δραστηριότητας.

Ο τρίτος στόχος είναι ο εκπαιδευτικός και αφορά στην παραγωγή αποφοίτων οι οποίοι θα στελεχώσουν την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταλυκειακή εκπαίδευση για τη διδασκαλία του μαθήματος της Γεωγραφίας στη σύγχρονη και επίκαιρη μορφή του.

Αυτοί οι τρεις στόχοι αποτελούν τους άξονες συγκρότησης του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών, το οποίο αναθεωρείται κάθε χρόνο με σκοπό τη συνεχή ενημέρωση και τελειοποίηση του στο πνεύμα των ευρύτερων επιστημονικών, τεχνολογικών και κοινωνικο-οικονομικών εξελίξεων.

Οι προπτυχιακές σπουδές διαρκούν 8 εξάμηνα (4 χρόνια). Για την απόκτηση του πτυχίου του γεωγράφου απαιτείται επιτυχής ολοκλήρωση ενός αριθμού μαθημάτων καθώς και εκπόνηση πτυχιακής εργασίας. Τα μαθήματα που προσφέρονται διακρίνονται σε υποχρεωτικά και προαιρετικά. Τα υποχρεωτικά μαθήματα προσφέρουν γνώση στις κύριες γνωστικές περιοχές της Γεωγραφίας και στα βασικά μεθοδολογικά εργαλεία που είναι απαραίτητα για την ολοκληρωμένη κατάρτιση ενός γεωγράφου ανεξαρτήτως ειδικότητας. Τα προαιρετικά μαθήματα προσφέρουν γνώση σε ειδικότερες γνωστικές περιοχές και εξειδικευμένα εργαλεία και μεθόδους.

Τα μαθήματα του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών ανήκουν σε τέσσερεις μεγάλες κατηγορίες:
Α. Μαθήματα Υποστήριξης
Β. Μαθήματα Φυσικής Γεωγραφίας και Περιβάλλοντος
Γ. Μαθήματα Ανθρωπογεωγραφίας και
Δ. Μαθήματα Δεξιοτήτων και Μεθόδων

Μία πέμπτη κατηγορία, τα Ειδικά Θέματα Γεωγραφίας, περιλαμβάνει το υποχρεωτικό μάθημα, Πτυχιακή Εργασία, και τα προαιρετικά μαθήματα: Διάλεξη και Θερινή Πρακτική Άσκηση.

Τα μαθήματα Υποστήριξης προσφέρουν γνώση γενικής φύσης η οποία είναι απαραίτητη για την κατανόηση των καθαρά γεωγραφικών μαθημάτων. Τα μαθήματα Φυσικής Γεωγραφίας και Περιβάλλοντος προσφέρουν εισαγωγικές και εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα Φυσικής Γεωγραφίας και Επιστημών Περιβάλλοντος. Τα μαθήματα Ανθρωπογεωγραφίας καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα γνώσεων, τόσο στις κύριες, όσο και στις περισσότερο εξειδικευμένες θεματικές περιοχές της Ανθρωπογεωγραφίας. Τα μαθήματα Δεξιοτήτων και Μεθόδων εξοικειώνουν τους φοιτητές με βασικές τεχνικές και μεθόδους που χρησιμοποιούνται καθώς και δεξιότητες που απαιτούνται στη σύγχρονη γεωγραφική ανάλυση. Τέλος, τα Ειδικά Θέματα Γεωγραφίας προσφέρουν την ευκαιρία στους φοιτητές να συνθέσουν τη γνώση που έχουν αποκτήσει επιλέγοντας ένα θέμα και εκπονώντας μια ολοκληρωμένη μελέτη πάνω σ' αυτό.


Αντικείμενο σπουδών:

Το Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου φιλοδοξεί να απαντήσει στην πρόκληση της σύγχρονης, διεπιστημονικής και συνθετικής θεώρησης της επιστήμης της Γεωγραφίας προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων. Οι προπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Γεωγραφίας επιδιώκουν να επιτύχουν τρεις κύριους στόχους.

Ο πρώτος στόχος είναι ο επαγγελματικός και αφορά στην εκπαίδευση γεωγράφων οι οποίοι θα απασχοληθούν στον δημόσιο, στον ιδιωτικό τομέα και στον κοινωνικό τομέα της χώρας μας ή των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε εφαρμογές γεωγραφικού περιεχομένου και χαρακτήρα.

Ο δεύτερος στόχος είναι ο ακαδημαϊκός/ερευνητικός και αφορά στην εκπαίδευση γεωγράφων οι οποίοι θα κατευθυνθούν προς τη γεωγραφική έρευνα - τη διερεύνηση και ανάλυση, δηλαδή, των ποικίλλων κοινωνικών, οικονομικών, πολιτιστικών, και περιβαλλοντικών φαινομένων που διαδραματίζονται και διαμορφώνουν το χώρο της ανθρώπινης ζωής και δραστηριότητας.

Ο τρίτος στόχος είναι ο εκπαιδευτικός και αφορά στην παραγωγή αποφοίτων οι οποίοι θα στελεχώσουν την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταλυκειακή εκπαίδευση για τη διδασκαλία του μαθήματος της Γεωγραφίας στη σύγχρονη και επίκαιρη μορφή του.

Αυτοί οι τρεις στόχοι αποτελούν τους άξονες συγκρότησης του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών, το οποίο αναθεωρείται κάθε χρόνο με σκοπό τη συνεχή ενημέρωση και τελειοποίηση του στο πνεύμα των ευρύτερων επιστημονικών, τεχνολογικών και κοινωνικο-οικονομικών εξελίξεων.

Οι προπτυχιακές σπουδές διαρκούν 8 εξάμηνα (4 χρόνια). Για την απόκτηση του πτυχίου του γεωγράφου απαιτείται επιτυχής ολοκλήρωση ενός αριθμού μαθημάτων καθώς και εκπόνηση πτυχιακής εργασίας. Τα μαθήματα που προσφέρονται διακρίνονται σε υποχρεωτικά και προαιρετικά. Τα υποχρεωτικά μαθήματα προσφέρουν γνώση στις κύριες γνωστικές περιοχές της Γεωγραφίας και στα βασικά μεθοδολογικά εργαλεία που είναι απαραίτητα για την ολοκληρωμένη κατάρτιση ενός γεωγράφου ανεξαρτήτως ειδικότητας. Τα προαιρετικά μαθήματα προσφέρουν γνώση σε ειδικότερες γνωστικές περιοχές και εξειδικευμένα εργαλεία και μεθόδους.

Τα μαθήματα του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών ανήκουν σε τέσσερεις μεγάλες κατηγορίες:
Α. Μαθήματα Υποστήριξης
Β. Μαθήματα Φυσικής Γεωγραφίας και Περιβάλλοντος
Γ. Μαθήματα Ανθρωπογεωγραφίας και
Δ. Μαθήματα Δεξιοτήτων και Μεθόδων

Μία πέμπτη κατηγορία, τα Ειδικά Θέματα Γεωγραφίας, περιλαμβάνει το υποχρεωτικό μάθημα, Πτυχιακή Εργασία, και τα προαιρετικά μαθήματα: Διάλεξη και Θερινή Πρακτική Άσκηση.

Τα μαθήματα Υποστήριξης προσφέρουν γνώση γενικής φύσης η οποία είναι απαραίτητη για την κατανόηση των καθαρά γεωγραφικών μαθημάτων. Τα μαθήματα Φυσικής Γεωγραφίας και Περιβάλλοντος προσφέρουν εισαγωγικές και εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα Φυσικής Γεωγραφίας και Επιστημών Περιβάλλοντος. Τα μαθήματα Ανθρωπογεωγραφίας καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα γνώσεων, τόσο στις κύριες, όσο και στις περισσότερο εξειδικευμένες θεματικές περιοχές της Ανθρωπογεωγραφίας. Τα μαθήματα Δεξιοτήτων και Μεθόδων εξοικειώνουν τους φοιτητές με βασικές τεχνικές και μεθόδους που χρησιμοποιούνται καθώς και δεξιότητες που απαιτούνται στη σύγχρονη γεωγραφική ανάλυση. Τέλος, τα Ειδικά Θέματα Γεωγραφίας προσφέρουν την ευκαιρία στους φοιτητές να συνθέσουν τη γνώση που έχουν αποκτήσει επιλέγοντας ένα θέμα και εκπονώντας μια ολοκληρωμένη μελέτη πάνω σ' αυτό.

Εξάμηνο 1ο
Υποστήριξης, Απόδοση και αποτύπωση χώρου, Μικρο-οικονομία, Αγγλικά Ι, Δεξιοτήτων Μεθόδων, Εισαγωγή στους Η/Υ, Εισαγωγή στην κοινωνική στατιστική, Ανθρωπο-Γεωγραφίας, Σύγχρονη Ανθρωπογεωγραφία, Ιστορία της Γεωγραφίας, Φυσική Γεωγραφία & Περιβάλλον, Φυσική Γεωγραφία Ι

Εξάμηνο 2ο
Υποστήριξης, Κοινωνιολογία και πολιτική θεωρία, Μακρο-οικονομία και πολιτική Οικονομία χώρου, Αγγλικά ΙΙ, Δεξιοτήτων Μεθόδων, Εισαγωγή στη Χαρτογραφία, Πολυμεταβλητή Ανάλυση, Ανθρωπο-Γεωγραφίας, Ανθρωπογεωγραφία της Ελλάδας, Ιστορία της Γεωγραφίας Αστική Γεωγραφία, Ιστορία της Πόλης και της Πολεοδομίας, Φυσική Γεωγραφία & Περιβάλλον, Φυσική Γεωγραφία ΙΙ, Εισαγωγή στην Περιβαλλοντική Γεωλογία

Εξάμηνο 3ο
Υποστήριξης, Αγγλικά ΙΙΙ, Δεξιοτήτων Μεθόδων, GIS: Εισαγωγή, Χωρική Στατιστική Ι, Εισαγωγή στο σχεδιασμό του χώρου, Γεωγραφικές Βάσεις δεδομένων, Ανθρωπο-Γεωγραφίας, Κοινωνική Γεωγραφία, Οικονομική Γεωγραφία, Αγροτική Γεωγραφία, Φυσική Γεωγραφία & Περιβάλλον, Περιβάλλον και τεχνολογία

Εξάμηνο 4ο
Υποστήριξης, Αγγλικά ΙV, Δεξιοτήτων Μεθόδων, Θεματική χαρτογραφία, Χωρική στατιστική ΙΙ, Μέθοδοι αστικής ανάλυσης, Ανθρωπο-Γεωγραφίας, Πληθυσμιακή Γεωγραφία, Ειδικά θέματα Οικονομικής Γεωγραφίας, Πολιτισμική Γεωγραφία, Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση και χώρος, Πολιτική Γεωγραφία, Οικονομική του χώρου, Φυσική Γεωγραφία & Περιβάλλον, Γενική Κλιματολογία, Βιογεωγραφία, Οικολογία και Διαχείριση Πυρκαγιών

Εξάμηνο 5ο
Δεξιοτήτων Μεθόδων, Φωτοερμηνεία/Τηλεπισκόπηση, Σχεδιασμός εφαρμοσμένης έρευνας στη Γεωγραφία, Περιφερειακή Ανάπτυξη και Χωροταξία, Μέθοδοι Δημογραφικής Ανάλυσης, Ανθρωπο-Γεωγραφίας, Παγκοσμιοποίηση και άνιση ανάπτυξη, Ανάπτυξη υπαίθρου και πολιτικές, Ανάλυση και αντίληψη τοπίου, Θεσμοί Σχεδιασμού και Πολιτική Γης, Μετανάστευση στην Ευρώπη, Φυσική Γεωγραφία & Περιβάλλον, Γεωγραφία των φυσικών πόρων, Γενική Μετεωρολογία, Γεωγραφία των φυσικών καταστροφών, Εφαρμοσμένη Γεωμορφολογία, Υδρολογία και Χαρτογράφηση

Εξάμηνο 6ο
Δεξιοτήτων Μεθόδων, GIS: Εφαρμογές, Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας, Μέθοδοι περιφερειακής Ανάπτυξης, Παιδαγωγική Ψυχολογία, Ανθρωπο-Γεωγραφίας, Ανάπτυξη και σχεδιασμός χωρών καινοτομίας, Γεωγραφία της κατοικίας, Πολιτική Γεωγραφία του ελληνικού και του Βαλκανικού, Φυσική Γεωγραφία & Περιβάλλον, Ελληνικό και μεσογειακό Περιβάλλον

Εξάμηνο 7ο
Δεξιοτήτων Μεθόδων, Ειδικά θέματα Γεωγραφίας, Εκπαίδευση και Διδακτική Γεωγραφίας, Ανθρωπο-Γεωγραφία, Γεωγραφία της εργασίας και της Αναδιάρθρωσης, Γεωγραφία της Υγείας, Τουρισμός και Ανάπτυξη, Ιστορική Γεωγραφία, Οικιστική Ανάπτυξη και Σχεδιασμός, Ελλάδα και Οικονομίες των Βαλκανίων και της Ανατολ. Ευρώπης, Σύνορα και Διασυν. ζώνες, Ελληνική Οικονομία: Δομή και Πολιτικές, Νησιώτικη Γεωγραφία, Φυσική Γεωγραφία & Περιβάλλον, Διαχείριση Φυσικού περιβάλλοντος, Παράκτια Γεωμορφολογία

Εξάμηνο 8ο
Δεξιοτήτων Μεθόδων, Εφαρμογές Δορυφ. Τηλεσκόπησης στο σύστημα Ατμοσφ.-Θάλασσας, Πτυχιακή, Ανθρωπο-Γεωγραφία, Γεωγραφίες της καθημερινής ζωής, Φυσική Γεωγραφία & Περιβάλλον, Σχεδιασμός και Αξιοποίηση Βιο-γεώτοπων


Διάρκεια σπουδών (εξάμηνα): 8
Κατευθύνσεις: Α. Επαγγελματική
Β. Εκπαιδευτική και
Γ. Ακαδημαϊκή / Ερευνητική
Σε περίπτωση που ένας φοιτητής δεν είναι ικανοποιημένος με την βαθμολογία του σε ένα μάθημα, την πρώτη φορά που το παίρνει, έχει το δικαίωμα να δώσει εξετάσεις μία ακόμα φορά για βελτίωση της βαθμολογίας. Η διαδικασία έχει ως εξής: Το αργότερο μέσα σε δέκα (10) ημέρες από την ανάρτηση της βαθμολογίας στο συγκεκριμένο μάθημα, ο φοιτητής υποβάλλει αίτηση στη Γραμματεία του Τμήματος για βελτίωση βαθμολογίας. Στην αίτηση αναφέρεται ο τίτλος του μαθήματος, το εξάμηνο στο οποίο προσφέρθηκε και ο βαθμός του φοιτητή στο μάθημα. Η εξέταση για τη βελτίωση της βαθμολογίας γίνεται την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.
Ο τελικός βαθμός του μαθήματος στο οποίο γίνεται βελτίωση βαθμολογίας είναι αυτός που παίρνει ο φοιτητής κατά τη δεύτερη εξέταση (άσχετα αν είναι μικρότερος από τον αρχικό βαθμό ή και κάτω του προβιβάσιμου ορίου του 5).

ΒΑΘΜΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥ
Ο υπολογισμός του βαθμού πτυχίου γίνεται έχοντας υπόψη:
Α - Τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν.1268/82 (ΦΕΚ 87 Α') όπως συμπληρώθηκε με την παρ.3 του άρθρου 4 του Ν.1674/86 (ΦΕΚ 203 τ.Α'),
Β - Τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 43 του Ν.1268/82 (ΦΕΚ 87 τ.Α') και την Υ.Α. Β3/2166/87(ΦΕΚ 308/18.06.87, τ.Β')
με βάση τις οποίες για τον υπολογισμό του βαθμού του πτυχίου των φοιτητών που θα εισαχθούν στα ΑΕΙ από το ακαδημαϊκό έτος 87-88 και μετά λαμβάνονται υπόψη οι βαθμοί όλων των μαθημάτων που απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου (άρθρο 25 παρ.12 Ν.1268/820), καθώς και της διπλωματικής εργασίας, όπου αυτή προβλέπεται από το πρόγραμμα σπουδών.
Για τον υπολογισμό του βαθμού του πτυχίου των φοιτητών που εισάγονται στα ΑΕΙ από το ακαδημαϊκό έτος 87-88 και εντεύθεν πολλαπλασιάζεται ο βαθμός κάθε μαθήματος επί ένα συντελεστή, ο οποίος ονομάζεται συντελεστής βαρύτητας του μαθήματος, και το άθροισμα των επί μέρους γινομένων διαιρείται με το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας όλων των μαθημάτων αυτών.
Οι συντελεστές βαρύτητας κυμαίνονται από 1,0 έως 2,0 και υπολογίζονται ως εξής:
- Μαθήματα με 1 ή 2 διδακτικές μονάδες έχουν συντελεστή βαρύτητας 1,0.
- Μαθήματα με 3 ή 4 διδακτικές μονάδες έχουν συντελεστή βαρύτητας 1,5.
- Μαθήματα με περισσότερες από 4 δ.μ. καθώς κα η διπλωματική εργασία έχουν συντελεστή βαρύτητας 2,0.
Στην περίπτωση που ο αριθμός των δ.μ. είναι μεγαλύτερος του απαιτούμενου ελάχιστου αριθμού δ.μ. για τη λήψη του πτυχίου, αλλά ο αριθμός όλων των μαθημάτων στα οποία αντιστοιχούν αυτές είναι ο ελάχιστος που απαιτείται για τη λήψη του πτυχίου, αυτή θα υπολογισθούν οι βαθμοί όλων των μαθημάτων ανεξάρτητα από τον αριθμό των δ.μ.
Εκπαιδευτικές προοπτικές:

Επαγγελματικές προοπτικές: Η εμπειρία από τον Ευρωπαϊκό και τον διεθνή χώρο, γενικότερα, δείχνει ότι οι γεωγράφοι έχουν στη διάθεση τους ένα ευρύ πεδίο επαγγελματικών προοπτικών και επιλογών σταδιοδρομίας. Αλλά και η εμπειρία των πρώτων αποφοίτων του Τμήματος Γεωγραφίας αποκαλύπτει ότι και στον Ελληνικό χώρο το πεδίο των επαγγελματικών προοπτικών και δυνατοτήτων σταδιοδρομίας είναι εξίσου πλατύ, ενδιαφέρον και προκλητικό. Οι γεωγράφοι μπορούν να ασχοληθούν επαγγελματικά με μια μεγάλη ποικιλία θεμάτων, έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν στη διδασκαλία μαθημάτων Γεωγραφίας στην πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια και τη μεταλυκειακή εκπαίδευση καθώς επίσης και να ασχοληθούν με τη γεωγραφική έρευνα. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες του Γραφείου Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, εντύπωση έχει προκαλέσει η σφαιρικότητα της γνώσης που προσφέρει το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Γεωγραφίας στους αποφοίτους του και που εγγυάται την ικανότητα τους να ασχοληθούν με ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων.

Στον επαγγελματικό τομέα, οι γεωγράφοι ασχολούνται με θέματα που σχετίζονται γενικά με την ανάλυση και τη διαχείριση του χώρου. Ενδεικτικά αναφέρονται:
- χαρτογραφικές μελέτες
- ανάπτυξη, διαχείριση και εφαρμογή γεωγραφικών βάσεων δεδομένων
- μελέτες αστικής, περιφερειακής και αγροτικής ανάλυσης και ανάπτυξης
- χωροταξικές και πολεοδομικές μελέτες
- τοπικά αναπτυξιακά προγράμματα και μελέτες
- περιβαλλοντικές, δημογραφικές, κοινωνικές, οικονομικές μελέτες
- μελέτες διαθεσιμότητας και διαχείρισης φυσικών πόρων
- μελέτες τουριστικής ανάλυσης και ανάπτυξης
- μελέτες χωροθέτησης επιχειρήσεων, βιομηχανικών και βιοτεχνικών εγκαταστάσεων, τεχνολογικών πάρκων, υπηρεσιών και εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας και κοινωνικής υποδομής (σχολεία, νοσοκομεία, πάρκα, κατοικίες)
- μελέτες σκοπιμότητας και επιχειρηματικά σχέδια
- έρευνες αγοράς
- διαμόρφωση πολιτικής σε θέματα περιβαλλοντικά, κοινωνικά, οικονομικά, διεθνών σχέσεων.

Η διδασκαλία του μαθήματος της Γεωγραφίας στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταλυκειακή εκπαίδευση αφορά στη συστηματική παρουσίαση όλου του φάσματος της γνώσης που παρέχει καθώς και των θεμάτων με τα οποία ασχολείται η σύγχρονη Γεωγραφία. Τέλος, η έρευνα στη Γεωγραφία καλύπτει το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν άμεσα ή έμμεσα την αλληλεπίδραση ανθρώπου και χώρου μέσα στο χρόνο - από τα τεχνικά και τεχνολογικά ζητήματα της ηλεκτρονικής ανάλυσης του χώρου μέχρι τα φιλοσοφικά ζητήματα των αξιακών συστημάτων που προσδιορίζουν τον τρόπο αντίληψης και χρήσης του.

Οι γεωγράφοι μπορούν να απασχοληθούν σε υπηρεσίες του δημόσιου. του ιδιωτικού και του κοινωνικού τομέα στις θεματικές περιοχές που προαναφέρθησαν και σε ένα πολύ ευρύτερο φάσμα περιοχών ακόμη. Ενδεικτικά αναφέρονται:
- Υπουργεία και όλες οι σχετικές υπηρεσίες
- Περιφερειακές διοικήσεις και Νομαρχίες
- Τοπική Αυτοδιοίκηση (Δήμοι)
- Υπηρεσίες Ευρωπαϊκής Ένωσης και Διεθνών Οργανισμών
- Ιδρύματα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης
- Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
- Ερευνητικά Κέντρα
- Στρατιωτικές Σχολές
- Βιβλιοθήκες, Κέντρα τεκμηρίωσης και Υπηρεσίες Διαχείρισης Δεδομένων
- Στατιστικές Υπηρεσίες
- Αναπτυξιακές εταιρείες τοπικού και περιφερειακού χαρακτήρα
- Δημοτικές Επιχειρήσεις
- Ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα
- Μελετητικά γραφεία
- Μη κυβερνητικές οργανώσεις

Για τη στήριξη των αποφοίτων του Τμήματος Γεωγραφίας στην προσπάθεια επαγγελματικής τους αποκατάστασης, η Επιτροπή Επαγγελματικής Κατοχύρωσης του Τμήματος έχει διαμορφώσει ένα σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την επαγγελματική κατοχύρωση των γεωγράφων. Το Σχέδιο αυτό προωθείται στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας για τις απαιτούμενες περαιτέρω ενέργειες. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, ο πτυχιούχος γεωγράφος μπορεί να απασχοληθεί:
α. Σε ερευνητικά ιδρύματα που ασχολούνται με τη μελέτη των επιστημών του χώρου και του ανθρώπου.
β. Στην εκπαίδευση, καθώς και στην επιμόρφωση των ασχολούμενων με τη γεωγραφική εκπαίδευση.
γ. Σε φορείς της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε θέματα της ειδικότητάς τους.
δ. Σε Διεθνείς οργανισμούς και μη κυβερνητικές οργανώσεις
ε. Σε εργασιακούς χώρους του ιδιωτικού τομέα:
- για την εκπόνηση αναπτυξιακών, χωροταξικών, πολεοδομικών, τουριστικών και χαρτογραφικών μελετών
- για την οργάνωση και διαχείριση γεωγραφικών πληροφοριών και εφαρμογή μεθόδων τηλεπισκόπισης και Συστημάτων Γεωγραφικών Πληροφοριών
- ως σύμβουλοι επιχειρήσεων σε θέματα χωροθέτησης και μετεγκατάστασης δραστηριοτήτων, αξιοποίησης κινήτρων περιφερειακής ανάπτυξης και αποκέντρωσης, ερευνών αγοράς, αξιολόγησης κινήτρων, τουριστικής ανάπτυξης κλπ.
- για την παραγωγή χαρτογραφικών, τουριστικών και άλλων πληροφοριών γεωγραφικού περιεχομένου
- για τη διαχείριση φυσικών πόρων και εκπόνηση μελετών περιβαλλοντικής προστασίας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων
- για την εκπόνηση φυσικογεωγραφικών μελετών.


Ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.aegean.gr/Geography/
 
επιστροφή