επιστροφή - αρχική σελίδα

ΣΧΟΛΗ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ
Χ.Β.ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Οδηγός Σπουδών


  Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης  
Ανήκει στη: Σχολή Επιστημών Ανθρώπου
Πόλη: Βόλος
Διεύθυνση: Παραλιακό Συγκρότημα Π.Θ., Τέρμα Αργοναυτών και Φιλελλήνων, 38221 Βόλος
Τηλέφωνο: 24210 74753, 74804, 74805
Φαξ: 24210 74807

Σχετικά επαγγέλματα
Νηπιαγωγός

Γενικά στοιχεία:

Τα τμήματα σκοπό έχουν να αναδείξουν άρτια καταρτισμένους επιστήμονες, ικανούς να προάγουν τις Παιδαγωγικές Επιστήμες και να συμβάλλουν στην εξύψωση του επιπέδου και την κάλυψη των αναγκών της εκπαίδευσης σε ότι αφορά ζητήματα Παιδαγωγικής.


Αντικείμενο σπουδών:

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ

Υποχρεωτικά: Θεωρία Προσχολικής Αγωγής, Θεωρία και Μεθοδολογία Δραστηριοτήτων Νηπιαγωγείου, Γλωσσικό Υλικό για το Νηπιαγωγείο, Διδακτική της Πρώτης Ανάγνωσης και Γραφής, Σύγχρονα Θέματα Προσχολικής παιδαγωγικής
Επιλογής: Δημιουργικότητα και Μέσα Έκφρασης, Εισαγωγή στη Γενική Γλωσσολογία, Κοινωνικός Αποκλεισμός και Νηπιαγωγείο, Εισαγωγή στη Παιδαγωγική, Η Αφήγηση στην Προσχολική Εκπαίδευση, Συστηματική Παρατήρηση και Αξιολόγηση των Νηπίων, Μυθοπλασία Μικρών Ιστοριών-Δημιουργική Γραφή, Δραστηριότητες Νηπιαγωγείου και Αναλυτικό Πρόγραμμα, Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαίδευσης, Η Ψυχική και Κοινωνική Διάσταση της Αφηγηματικής Σχέσης, Ανάπτυξη Γλωσσικών Δεξιοτήτων στο Νηπιαγωγείο, Δραστηριότητες Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στο Νηπιαγωγείο Εκπαίδευση και ΜΜΕ, Παιδαγωγική Αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών, Φιλοσοφία της Αγωγής, Δημιουργικότητα και Παραγωγή Λόγου, Χώρος και Διαδικασίες Αγωγής και Μάθησης, Συγκριτική Παιδαγωγική και Ευρωπαϊκή Διάσταση

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Υποχρεωτικά: Εισαγωγή στη Ψυχολογία με έμφαση στις Γνωστικές Λειτουργίες, Εξελικτική Ψυχολογία: Η Ανάπτυξη του Παιδιού ως μια Διαδικασία Μάθησης, Σχολική Ψυχολογία, Κοινωνική Ψυχολογία
Επιλογής: Κοινωνική Συμπεριφορά των Παιδιών στην Προσχολική Ηλικία, Εξελικτική Ψυχοπαθολογία: Προσαρμογή, Ομάδες Υψηλού Κινδύνου και Διαταραχές της Συμπεριφοράς, Η Διαμόρφωση της Προσωπικότητας: Θεωρία και Έρευνα, Συμβουλευτική Ψυχολογία, Κλινική Παιδοψυχολογία: Κοινωνική Μάθηση, Εξέλιξη και Συμπεριφορά, Ψυχολογία Παιδικού Σχεδίου, Εφαρμογές Σχολικής Ψυχολογίας, Ερευνητικές Προσεγγίσεις του Παιδικού Σχεδίου, Εφαρμογές Μεθόδων Κλινικής Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση, Δυναμική των Ομάδων

ΙΣΤΟΡΙΑ, ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Υποχρεωτικά: Εικαστικές Τέχνες: Υλικά και Τεχνικές, Νεώτερη Ελληνική Ιστορία, Μουσική και Διδακτική της Μουσικής στην Προσχολική Εκπαίδευση, Κινητική και Ορχηστική αγωγή, Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση, Εισαγωγή στην Ιστορία της Τέχνης, Τάσεις της Σύγχρονης Παιδικής Λογοτεχνίας, Μουσειακή Εκπαίδευση
Επιλογής: Μύθοι, Μυθολογία και Λαϊκή Παράδοση, Μικροκατασκευές και Δυνατότητες των Άχρηστων Υλικών, Νεώτερη Ελληνική Ιστορία (19αιών.-20αιών.), Φυσική Αγωγή, Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο, Μουσική Παιδαγωγική, Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Δημιουργική Έκφραση, Εισαγωγή στην Νεώτερη Ελληνική Τέχνη, Χορός και Εκπαίδευση, Κουκλοθέατρο & Πράξη, Ασκήσεις και Τεχνικές της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση με Ανάπτυξη, Σχεδίου Εργασίας, Εικαστικές Τέχνες-Βασικές Εφαρμογές, Εισαγωγή στο Σύγχρονο Χορό- Ιδεοκίνηση, Περιοδικά(19αιών-20αιών), Τέχνη και Τεχνική του Παραμυθιού. Αφηγηματολογία, Παιδική Ζωγραφική και Μοντέρνα Τέχνη, Νεώτερη Ελληνική Ιστορία: Κοινωνικοοικονομικές και Πολιτισμικές Προσεγγίσεις, Μουσειακές Σπουδές και Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Λογοτεχνία και Ιδεολογία, Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση, Αναλυτικό Πρόγραμμα & Σχέδια Εργασίας, Ιστορία Διεθνών Σχέσεων


ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Υποχρεωτικά: Η Ανάπτυξη της Μαθηματικής Σκέψης Μύηση των Νηπίων σε Έννοιες των Φυσικών Επιστημών, Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Ηλικία
Επιλογής: Βασικές Αρχές Πληροφορικής, Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Νέες Τεχνολογίες: Κοινωνία και Μάθηση, Πειραματική Διδασκαλία Εννοιών και Προεννοιών των Φυσικών Επιστημών, Παιδί, Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Νέες Τεχνολογίες, Διεύρυνση των Αντιλήψεων των Παιδιών για Περιβαλλοντικά Θέματα, Βιολογία του Ανθρώπου, Δραστηριότητες και Παιδαγωγικό Υλικό για την Φύση και το Περιβάλλον, Αγωγή Υγείας


ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Υποχρεωτικά: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας, Εκπόνηση και Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας, Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία, Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Επιλογής: Θεωρίες Κοινωνικοποίησης, Ποιοτική Έρευνα-Βασικές Αρχές με Έμφαση στην Εκπαιδευτική Εθνογραφία, Στατιστική Η Συμβολή των Κοινωνικών Σπουδών στην Εκπαίδευση, Ποιοτική Έρευνα-Πρακτική Εφαρμογή Μεθόδων, Ποιοτική Μεθοδολογία: Ιστορίες Ζωής και Γενεαλογικά Δέντρα, Κοινωνιολογική Ανάλυση των Εκπαιδευτικών Πρακτικών


Διάρκεια σπουδών (εξάμηνα): 8
Κατευθύνσεις:
Εκπαιδευτικές προοπτικές:

Επαγγελματικές προοπτικές: Οι Πτυχιούχοι μπορούν να καλύψουν θέσεις εργασίας σε τομείς ανάλογους με τις σπουδές και την εξειδίκευσή τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μπορούν να απασχοληθούν στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα:
· σε νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς,
· σε ιδρύματα φροντίδας για το παιδί,
· σε χώρους ψυχαγωγίας για το παιδί,
· ως παιδαγωγοί σε φορείς και οργανισμούς,
· σε νοσοκομεία για παιδιά.

Ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.ece.uth.gr/
 
επιστροφή