επιστροφή - αρχική σελίδα

ΣΧΟΛΗ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ
Χ.Β.ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Οδηγός Σπουδών


  Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης  
Ανήκει στη: Σχολή Επιστημών Αγωγής
Πόλη: Ρέθυμνο
Διεύθυνση: Πανεπιστημιούπολη-Γάλλου, 74100 Ρέθυμνο
Τηλέφωνο: 28310 77594-5
Φαξ: 28310 77596

Σχετικά επαγγέλματα
Δάσκαλος

Γενικά στοιχεία:

Mε τη δομή και το περιεχόμενό του το πρόγραμμα σπουδών του Π.T.Δ.E.της Σχολής των Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης αποβλέπει ειδικότερα:
α) Nα καλλιεργήσει στους φοιτητές και μέλλοντες δασκάλους πνεύμα ελεύθερης αναζήτησης της γνώσης, συλλογικής προσπάθειας και δημοκρατικής συμπεριφοράς.
β) Nα τους βοηθήσει ώστε να συνειδητοποιήσουν και να αποδεχθούν τις ανθρώπινες αξίες.
γ) Nα τους αναπτύξει τις αναγκαίες ικανότητες για την κατανόηση και αντιμετώπιση σύγχρονων κοινωνικών προβλημάτων και την κριτική ανάλυση θεσμών και καταστάσεων.
δ) Nα τους καταστήσει φορείς βελτίωσης της κοινωνικής ζωής και ανάπτυξης του τόπου τους.
ε) Nα τους παράσχει τα εφόδια για την ανάπτυξη της αυτενέργειας, της προσωπικής έκφρασης και της κριτικής ικανότητας των μαθητών τους.
στ) Nα τους εξασκήσει στην καλλιέργεια πνεύματος φιλίας και συνεργασίας και στην προώθηση της αλληλοκατανόησης και της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών της γης.


Αντικείμενο σπουδών:

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ

A' Τομέας θεωρίας και Κοινωνιολογίας της Παιδείας

Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη, Πολιτική Κοινωνικοποίηση και εκπαίδευση, Πολιτισμική κληρονομιά και εκπαίδευση: Το παράδειγμα της Μινωικής αγωγής, Ιστορικά Παιδαγωγικά κείμενα, Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης, Οι απαρχές του Πανεπιστημίου ως θεσμού στην Ευρώπη και την Ελλάδα, Διγλωσσία και δίγλωσση εκπαίδευση, Η διδασκαλία σε πολυπολιτισμικές τάξεις, Μετανάστευση και εκπαίδευση, "Εμείς και οι άλλοι": Ανθρωπολογικές προσεγγίσεις της διαπολιτισμικής αλληλεπίδρασης, Θεμελιωτές της συγκριτικής παιδαγωγικής, Οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, Σύγχρονες τάσεις της εκπαίδευσης στην κοινωνία της πληροφορίας, Ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Τηλε-εκπαίδευση

Β' Τομέας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας και Μεθοδολογίας της έρευνας

Γενική Ψυχολογία, Ψυχολογία του εφήβου, Θεωρίες μάθησης, Οικολογική Ψυχολογία, Επικοινωνία - Διαπροσωπικές σχέσεις, Κοινωνική Ψυχολογία Ι, Οι σχέσεις των δύο φύλλων: Ψυχολογικές διαστάσεις, Ψυχοπαιδαγωγική ατόμων με νοητική ανεπάρκεια, Διαταραχές μάθησης Ι: Η αξιολόγησή τους, Ψυχοπαιδαγωγική έρευνα, Στατιστική στην εκπαίδευση Ι

Γ' Τομέας Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Διδακτικής Μεθοδολογίας και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Αναλυτικά Προγράμματα, Σχολικά εγχειρίδια: Ιδεολογικό περιεχόμενο, τάσεις, αξίες, στερεότυπα και πρότυπα συμπεριφοράς, Εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας και μάθησης, Διαθεματική προσέγγιση των αξιών, Ο-Α μέσα διδασκαλίας και μάθησης, Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτικό λογισμικό, Σχεδιασμός και ανάπτυξη διδακτικού υλικού σε οπτικούς ψηφιακούς δίσκους CD-ROM, Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού, Αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών

Δ' Τομέας Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών

Παιδαγωγικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές ανιχνεύσεις σε κείμενα πεζογράφων της Γενιάς του 1880 και της Γενιάς του '30, Παιδική Λογοτεχνία και διδασκαλία κειμένων, Μάθηση και Διδασκαλία του γραπτού λόγου, Διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος, Κοινωνική φιλοσοφία: Πώς είναι δυνατή η κοινωνία και πώς η παιδευτική κοινωνία, Συστηματική φιλοσοφία: Είναι ο Πλάτωνας εισηγητής μιας φιλοσοφίας των πολλών;, Εικαστική έκφραση του παιδιού: Ζωγραφική: Μπατίκ (Ιστορία της Τέχνης), Ιστορία της Τέχνης: Το παιδί και ο νέος ως μορφοπαιδευτικό ίνδαλμα στο έργο τέχνης (Ζωγραφική, κινηματογράφος, ποίηση), Φυσική Αγωγή Ι, Εισαγωγή στη Μουσική, Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία, Κοινωνιολογία των ανθρώπινων δικαιωμάτων, Ιστορία της Κρήτης, Νεώτερη Ελληνική Ιστορία

Ε' Τομέας Θετικών Επιστημών

Στοιχεία θεωρίας αριθμών, Εισαγωγή στη θεωρία των πιθανοτήτων και στη Στατιστική, Μεθοδολογία της διδασκαλίας των μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο, Η Φυσική σήμερα, Μεθοδολογία της διδασκαλίας της Φυσικής στο Δ.Σ., Ενότητες από το πρόγραμμα Φυσικής του Δ.Σ., Γενική Βιολογία, Διαταραχές οικολογικών ισορροπιών από τη σκοπιά της Φυσικής, Γλώσσες προγραμματισμού, Εισαγωγή στην Πληροφορική

Σχολική πρακτική επιπέδου ΙΙ, Σχολική πρακτική επιπέδου IV

Ξένη Γλώσσα: Αγγλικά Ι, Αγγλικά ΙΙΙ, Γαλλικά Ι, Γαλλικά ΙΙΙ, Γερμανικά Ι, Γερμανικά ΙΙΙ, Ιταλικά Ι, Ιταλικά ΙΙΙ


ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ

Α' Τομέας Θεωρίας και Κοινωνιολογίας της Παιδείας

Η αλλαγή παραδείγματος στις Επιστήμες της Αγωγής J.J. Rousseau, J.F. Herbart, J. Dewey, Η παιδεία στην Κρήτη: 1898-1913, Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Θέματα διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής, Γλώσσα και Γλώσσες στην ελληνική κοινωνία, Η εκπαίδευση στις χώρες της Ευρώπης, Εισαγωγή στη δια βίου μάθηση

Β' Τομέας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας και Μεθοδολογίας της Έρευνας

Μοντέλα Μνήμης, Ηθική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, Ψυχοδυναμική της σχολικής τάξης, Ψυχολογίας του παιδιού (Η ανάπτυξη των παιδιών, τόμοι Α και Β Cole & Cole), Ψυχοσεξουαλική ανάπτυξη (Παιδί και έφηβος: Ψυχική υγεία και ψυχοπαθολογία, Ελληνική εταιρεία ψυχαναλυτικής ψυχοθεραπείας παιδιού και εφήβου), Ψυχολογία κινήτρων, Ψυχοπαιδαγωγική παιδιών με διαταραχές συμπεριφοράς, Ψυχοπαιδαγωγική των αυτιστικών παιδιών, Μάθηση και διδασκαλία παραγωγής γραπτού λόγου, Ψυχοπαιδαγωγική των ατόμων με γλωσσικές διαταραχές, Διαταραχές Μάθησης

Γ' Τομέας Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Διδακτικής Μεθοδολογίας και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Η διδακτική του σχολείου εργασίας στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου, Μέθοδοι και τεχνικές αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών, Σχεδιασμός και ανάπτυξη διδακτικού υλικού σε διαδικτυακό περιβάλλον (World Wide Web)

Δ' Τομέας Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών

Ιστορία της ελληνικής γλώσσας, Γλωσσολογία και Λογοτεχνία: Η νεοελληνική κοινή της Α' Μεταπολεμικής περιόδου, Μάθηση και διδασκαλία της πρώτης ανάγνωσης, Εισαγωγή στη Φιλοσοφία, Μεθοδολογία της διδασκαλίας των κοινωνικών σπουδών στο Δ.Σ., Κοινωνιολογία των Μ.Μ.Ε., Παράδοση και κοινωνική αλλαγή, Νεώτερη Ελληνική Ιστορία, Ιστορία της Κρήτης, Η απουσία του άλλου στον Μαρξ, Οικογενειακές σχέσεις στο μυθιστόρημα της Γενιάς του '30 (Σεμινάριο), Φυσική Αγωγή

Ε' Τομέας Θετικών Επιστημών

Εισαγωγή στη θεωρία των πιθανοτήτων και τη Στατιστική, Γεωμετρία, Δυσκολίες μάθησης στα μαθηματικά, Ενότητες από το πρόγραμμα Μαθηματικών του Δ.Σ., Βασικές έννοιες Φυσικής, Ασκήσεις, Περιβαλλοντική εκπαίδευση, Φυσική Γεωγραφία, Τεχνολογία και τεχνολογικές κατασκευές, Βιολογία ανθρώπου, Το μάθημα της πληροφορικής στο σχολείο, Ηλεκτρονικό γραφείο, Βάσεις δεδομένων

Σχολική Πρακτική επιπέδου Ι, Σχολική Πρακτική επιπέδου ΙΙΙ


Διάρκεια σπουδών (εξάμηνα): 8
Κατευθύνσεις:
Εκπαιδευτικές προοπτικές:

Επαγγελματικές προοπτικές: Οι πτυχιούχοι μπορούν να καλύψουν θέσεις εργασίας σε τομείς ανάλογους με τις σπουδές και την εξειδίκευσή τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μπορούν να απασχοληθούν στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα:
στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ως Δάσκαλοι,
στις Υπηρεσίες της Λαϊκής Επιμόρφωσης,
σε Ερευνητικά Κέντρα,
σε Προγράμματα Αλφαβητισμού Ειδικών Ομάδων της χώρας,
σε Ειδικά Σχολεία,
στην Παιδαγωγική Έρευνα
στην Ειδική Αγωγή μετά από πέντε χρόνια υπηρεσίας στην Εκπαίδευση και Διετή Μετεκπαίδευση

Ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.edc.uoc.gr/
 
επιστροφή