επιστροφή - αρχική σελίδα

ΣΧΟΛΗ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ
Χ.Β.ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Οδηγός Σπουδών


  Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαιδευσης  
Ανήκει στη: Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
Πόλη: Πάτρα
Διεύθυνση: Πανεπιστημιούπολη (Οδός Αρχιμήδους), 26500 Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610 993047, 997628, 997028
Φαξ: 2610 997736

Σχετικά επαγγέλματα
Δάσκαλος

Γενικά στοιχεία:

Η αποστολή του είναι :
α. Η καλλιέργεια και προαγωγή των Επιστημών της Αγωγής, με την ακαδημαϊκή και εφαρμοσμένη διδασκαλία και έρευνα.
β. Η παροχή στους πτυχιούχους των απαραίτητων εφοδίων για τη διασφάλιση της άρτιας κατάρτισής τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
γ. Η συμβολή στην εξύψωση του επιπέδου και η κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών της Εκπαίδευσης σε ότι αφορά ζητήματα Παιδαγωγικής.
δ. Η συμβολή στην αντιμετώπιση και επίλυση παιδαγωγικών προβλημάτων εν γένει.


Αντικείμενο σπουδών:

Το Π.Τ.Δ.Ε αποτελείται από 4 τομείς :
α. Τομέα Παιδαγωγικής.
β. Τομέα Ψυχολογίας.
γ. Τομέα Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
δ. Γενικό Τομέα


Οι προπτυχιακές Σπουδές στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, έχουν διάρκεια οκτώ (8) εξαμήνων. Για την απόκτηση του Πτυχίου, ο φοιτητής υποχρεούται να συμπληρώσει 174 διδακτικές μονάδες:
54 μαθήματα Χ 3 διδακτικές μονάδες = 162 δ.μ.
Εργαστήρια = 5 δ.μ.
Πρακτικές Ασκήσεις = 7 δ.μ.
ή
51 μαθήματα Χ 3 διδακτικές μονάδες = 153 δ.μ.
Πτυχιακή Εργασία = 9 δ.μ.
Εργαστήρια = 5 δ.μ.
Πρακτικές ασκήσεις = 7 δ.μ.

Η επιτυχημένη εξέταση σε πενήντα τέσσερα (54) αυτοτελή εξαμηνιαία μαθήματα υποχρεωτικά και επιλογής ή σε πενήντα ένα (51) μαθήματα και σε προβιβάσιμη επίδοση στην Πτυχιακή Εργασία και των σχετιζόμενων με αυτά φροντιστηρίων, σεμιναρίων, εργαστηρίων ή ασκήσεων. Τα υποχρεωτικά μαθήματα που ο φοιτητής κατά την διάρκεια των σπουδών του οφείλει να πάρει (και τα οποία αναφέρονται στην επόμενη ενότητα) είναι κατά Τομέα ως εξής:
- Από τα μαθήματα του
Τομέα Παιδαγωγικής: 12 Υποχρεωτικά μαθήματα
- Από τα μαθήματα του
Τομέα Ψυχολογίας: 8 Υποχρεωτικά μαθήματα
- Από τα μαθήματα του
Τομέα Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
και Εκπαιδευτικής Πολιτικής: 5 Υποχρεωτικά μαθήματα
- Από τα μαθήματα του
Τομέα Γενικών Επιστημών: 9 Υποχρεωτικά μαθήματα
_________
ΣΥΝΟΛΟ 34

ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Ελληνικά ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα, Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη, Ιστορία Νεοελληνικής Εκπαίδευσης Ι, Φιλοσοφία της Παιδείας, Οικολογική-Συστημική Παιδαγωγική Ι, Ιστορία Νεοελληνικής Εκπαίδευσης ΙΙ, Η σχέση της Γλώσσας και του Πολιτισμού / της Κουλτούρας στην πολυπολιτισμική κοινωνία, Ψυχολογία και Οδηγητική Παιδικής και Εφηβικής Ηλικίας, Συγκριτική Παιδαγωγική - Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Εκπαίδευση, Κοινωνικοψυχολογικές Προσεγγίσεις της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας Ι, Οικολογική-Συστημική Παιδαγωγική ΙΙ, Σχεσιοδυναμική Παιδαγωγική, Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή, Ανάλυση Διδακτικού Υλικού, Διδακτικά Μοντέλα και διαφοροποιημένοι πληθυσμοί, Διδακτική Μαθηματικών, Διδακτική Φυσικών Επιστημών, Κοινωνικοψυχολογικές Προσεγγίσεις της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας ΙΙ, Ειδικά Θέματα Συγκριτικής Παιδαγωγικής, Σχολικός και Επαγγελματικός Προσανατολισμός - Συμβουλευτική, Αγωγή Κωφού, Γλωσσολογία Νοηματικής Γλώσσας και Εκπαίδευση, Πολυγλωσσική Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση, Θεωρία Αναλυτικών Προγραμμάτων, Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στην Αγωγή Κωφού, Στοχαστικοκριτική Διδασκαλία: Θεωρία και Πράξη, Διγλωσσία και Δίγλωσση Εκπαίδευση, Διδακτική των Γλωσσικών Μαθημάτων, Σχεσιοδυναμική και Προσωποκεντρική Συμβουλευτική, Επιστημολογία και Διδακτική, Ειδικά θέματα στην εκπαίδευση μεταναστών/αλλοδαπών, Μεθοδολογία Ποιοτικής έρευνας, Εκπαίδευση παιδιών με μάθηση δυσκολίας, Εκπαίδευση παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς, Εκπαίδευση του προικισμένου και νοητικά καθυστερημένου παιδιού, Εκπαίδευση των παιδιών των μεταναστών, Εκπαίδευση των παλιννοστούντων, τσιγγάνων, Ειδικά θέματα Ιστορίας Νεοελληνικής Εκπαίδευσης, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Παιδαγωγική-Ψυχολογία Ενηλίκων & Λαϊκή επιμόρφωση, Παιδαγωγική Παρασχολικών Δραστηριοτήτων και Εμψύχωσης, Παιδαγωγική για Πανεπιστημιακούς, Εκπαίδευση για την ισότητα των φύλων και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, Μεθοδολογία χρήσης Η/Υ στην Εκπαίδευση, Πρακτική άσκηση στη διδασκαλία Μαθημάτων ΔΣ, Δεξιότητες στη Διδασκαλία, Εκπαιδευτική τηλεόραση και βίντεο: κατασκευή και χρήση προγραμμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία-Εκπαίδευση από Απόσταση, Οργάνωση και Διοίκηση σχολικής τάξης, Οργάνωση του μαθησιακού περιβάλλοντος με πειραματικούς τρόπους, Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας: Ειδικά Περιβάλλοντα Μάθησης, Τα σχολικά Εγχειρίδια: αρχές σχεδιασμού, κατασκευή και αξιολόγηση, Παιδικό θέατρο, θεατρικό παιχνίδι, θεατρολογία, Αισθητική Αγωγή και Διδακτική της, Εκπαίδευση από απόσταση, Διδασκαλία Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας Ι, Διδασκαλία Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ΙΙ, Κοινωνική Παιδαγωγική, Σεξουαλική Αγωγή, Αναλυτικά Προγράμματα, Ευρωπαϊκή Διάσταση στα Προγράμματα ΔΣ, Η αξιολόγηση στην Εκπαιδευτική Διαδικασία, Παιδαγωγική και Ψυχολογία του Εκπαιδευτικού, Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Διδακτική των Εκφραστικών Μαθημάτων και Διαχείριση της Σχολικής Τάξης


ΤΟΜΕΑΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

Γνωστική Ψυχολογία, Μεθοδολογία Έρευνας στην Ψυχολογία Ι, Εξελικτική Ψυχολογία Ι, Εισαγωγή στις Νευροεπιστήμες, Μεθοδολογία Έρευνας στην Ψυχολογία ΙΙ, Ψυχομετρία Ι, Θεωρίες προσωπικότητας, Εξελικτική Ψυχολογία ΙΙ, Σχολική Ψυχολογία Ι, Ανάγνωση, Γραφή και Δυσλεξία, Ψυχολογία Ατομικών Διαφορών, Ψυχομετρία ΙΙ, Οργανωτική Ψυχολογία, Ψυχογλωσσία Ι, Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση Ι, Κοινωνική Ψυχολογία ΙΙ, Πειραματική Ανάλυση της Ανάγνωση και Γραφής της Ελληνικής Γλώσσας, Ψυχογλωσσολογία ΙΙ, Ψυχολογία γραπτής έκφρασης, Κοινωνική Ψυχολογία ΙΙ, Ψυχολογία της Οικογένειας, Σύγχρονα θέματα Κοινωνικής Ψυχολογίας, Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση ΙΙ, Εφαρμογές για τη διάγνωση και αντιμετώπιση της Δυσλεξίας και μαθησιακών δυσκολιών, Συμβουλευτική της γυναίκας και του παιδιού: Ειδικά θέματα, Ειδικά θέματα Γνωστικής Ψυχολογίας, Τεχνητή Νοημοσύνη, Ψυχολογία της Μνήμης, Ψυχολογία της Προσωπικότητας, Διομαδικές σχέσεις, Διαδικασίες ομάδας, Παραγωγικότητα στην ομάδα, Η Ψυχολογία του ατόμου με ειδικές ανάγκες, Κλινική Ψυχολογία στο χώρο του σχολείου, Κλινική Νευροψυχολογία του παιδιού, Εξελικτική Ψυχοπαθολογία, Διαπολιτισμική Ψυχοπαθολογία, Προσωπικότητα και εαυτός


ΤΟΜΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Κοινωνιολογία, Εθνολογία της εκπαίδευσης, Εκπαιδευτική Πολιτική, Κοινωνιολογική Ανάλυση των Εκπαιδευτικών Πρακτικών, Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική, Κοινωνικός και Εκπαιδευτικός Αποκλεισμός, Κοινωνικοποίηση, Ελληνική Εκπαιδευτική Πολιτική-Ειδικά Θέματα, Εκπαίδευση & Κοινωνική Διαστρωμάτωση, Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων, Κοινωνιολογία του σχολείου και της σχολικής τάξης, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Βία ανηλίκων στο σχολείο, Αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών, Εκπαίδευση και επιμόρφωση Τσιγγάνων, Εκπαίδευση και ΜΜΕ, Περιγραφική και Επαγωγική Στατιστική (α ομάδα), Περιγραφική και Επαγωγική Στατιστική (β ομάδα), Κοινωνιολογία της Ελληνικής Εκπαίδευσης, Εκπαιδευτική Πολιτική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Διαδικασία της έρευνας στις Κοινωνικές επιστήμες και την εκπαίδευση, Ειδικά θέματα προστασίας ανηλίκων, Εκπαίδευση και Εργασία, Οικονομία της Εκπαίδευσης, Παρεκκλίνουσα συμπεριφορά ανηλίκων και κοινωνικός έλεγχος, Εκπαίδευση και φύλο, Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου, Εκπαίδευση, Σκέψη και Εξουσία, Κοινωνιολογική Ανάλυση της Γλώσσας της Εκπαίδευσης, Κοινωνική Αναπαραγωγή και Σχολείο, Θεσμικό Πλαίσιο της Εκπαίδευσης, Ευρωπαϊκό Θεσμικό Πλαίσιο και Ελληνική Εκπαίδευση, Κοινωνική Αναπαραγωγή και Σχολείο, Θεσμικό πλαίσιο της εκπαίδευσης, Ευρωπαϊκό Θεσμικό Πλαίσιο και Ελληνική εκπαίδευση, Εκπαιδευτική Πολιτική και Σπουδές στο εξωτερικό, Εκπαιδευτική πολιτική και Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες, Θεωρία και Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες-Έμφαση στις Επιστήμες της Αγωγής Ι, Θεωρία και Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες-Έμφαση στις Επιστήμες της Αγωγής ΙΙ, Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας, Στατιστική και Ανάλυση Δεδομένων, Κοινωνιολογική Ανάλυση Εκπαιδευτικών Τεκμηρίων, Ανάλυση Εμπειρικών Δεδομένων της εκπαίδευσης με Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, Εκπαίδευση, Κοινότητα και ΟΙκογένεια, Ο Κοινωνικός ρόλος του Εκπαιδευτικού και η κοινωνική του ένταξη, Κοινωνιολογική Ανάλυση του Αναλυτικού Προγράμματος, Κοινωνιολογική Ανάλυση του περιεχομένου των διδακτικών βιβλίων, Κοινωνικές Διαστάσεις της επίδοσης των μαθητών, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και Κοινωνικός έλεγχος, Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Συστημάτων και Εκπαιδευτικών Σχεδίων, Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης και των Εκπαιδευτικών Μονάδων: Θεσμικό πλαίσιο και πρακτικές, Εξέλιξη της εκπαίδευσης Ενηλίκων στην Ελλάδα, Αλφαβητισμός και Κοινωνική Ανάπτυξη, Εκπαίδευση Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων, Μειονοτήτων και Ελλήνων του Εξωτερικού, Εκπαίδευση και Απασχόληση Γυναικών, οι Γυναίκες Εκπαιδευτικοί


ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Νεοελληνική Γλώσσα Ι, Νεότερη Ελληνική Ιστορία Ι, Εισαγωγή στη Φιλοσοφία Ι, Μαθηματικά, Θεωρία της Μουσικής Ι, Δημιουργικές Μέθοδοι-Θεατρικό Παιχνίδι Ι, Εισαγωγή στην Επιστήμη των Η/Υ, Χημεία Ι, Εισαγωγή στη Φιλοσοφία ΙΙ, Θεωρία της Μουσικής ΙΙ, Θεωρία Φυσικής Αγωγής, Στοιχεία Γενικού Σχεδίου, Εισαγωγή στη Φυσική Ι, Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη και Ζωή, Φιλοσοφία της Παιδείας, Νεοελληνική Λογοτεχνία Ι, Υπολογιστές και Εκπαίδευση, Νεότερη Ελληνική Ιστορία ΙΙ, Χημεία ΙΙ, Ιστορία της Μουσικής Ι, Αισθητικές Κατηγορίες, Σύγχρονη Φυσική, Αισθητικές Κατηγορίες ΙΙ, Νεοελληνική Γλώσσα ΙΙ, Ιστορία της Μουσικής ΙΙ, Ο χορός στην εκπαίδευση, Μεικτές Τεχνικές και Εφαρμοσμένες Τέχνες, Πρακτικές Ασκήσεις Εικαστικής Αγωγής ΙΙ, Προσωκρατική Φιλοσοφία, Επιδράσεις από τη χρήση των Η/Υ-Δίκτυα, Γενική Βιολογία, Οργάνωση-Διοίκηση με Η/Υ, Χορωδία, Παιδαγωγικές και Διδακτικές Αρχές Φυσικής Αγωγής, Πρακτικές Ασκήσεις Εικαστικής Αγωγής Ι, Γλυπτικές Κατασκευές με Ετερόκλητα Στοιχεία, Διδακτική Μαθηματικών, Διδακτική Μεθοδολογία Εικαστικής Αγωγής Ι, Γλωσσολογία και Διδασκαλία της Γλώσσας, Βασική Γενετική, Οργανολογία-Παιδαγωγική, Δημιουργικές Μέθοδοι-Θεατρικό Παιχνίδι ΙΙ, Επεξεργασία Λαϊκών μοτίβων, Νεοελληνική Λογοτεχνία ΙΙ, Παιδική Λογοτεχνία, Βιωματική Κινησιολογία, Στοιχεία Πλαστικής, Διδακτική Μεθοδολογία Εικαστικής Αγωγής ΙΙ, Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πολυμέσων, Νεότερη Ελληνική Ιστορία ΙΙΙ, Σκηνογραφία στο σχολικό χώρο, Ειδικά Θέματα του μαθήματος των Θρησκευτικών και η διδασκαλία τος, Ειδικά θέματα των Μαθηματικών και η διδασκαλία τους, Ιστορία, Ιστορία του Πολιτισμού, Λαογραφία, Εισαγωγή στη Γλωσσολογία, Εισαγωγή στη Φιλοσοφία, Σύγχρονη Ευρωπαϊκή Φιλοσοφία, Επιστημολογία, Εισαγωγή στην Καινή Διαθήκη, Θεατρική Παιδεία, Αγωγή Υγείας, Ιστορία της Τέχνης και του Πολιτισμού, Λαογραφία, Γεωγραφία, Επιστημολογία και Ιστορία των Μαθηματικών, Εφαρμογές των Μαθηματικών-Μοντελοποίηση, Γεωμετρία και η Διδακτική της, Χρήση της Τεχνολογίας στη Διδασκαλία των μαθηματικών, Κοινωνική Διάσταση της Διδακτικής των Μαθηματικών, Ανάπτυξη διδακτικών προσεγγίσεων για τη διδασκαλία των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο, Αναλυτικά Προγράμματα για τα Μαθηματικά της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Εισαγωγή στη Φυσική ΙΙ, Διδακτική Μεθοδολογία Φυσικής Ι, Διδακτική Μεθοδολογία Φυσικής ΙΙ, Σημασία των εργαστηρίων και πρακτικών ασκήσεων στις Φυσικές Επιστήμες και η αξιολόγησή τους, Ιδέες των παιδιών κατά τη μάθηση φυσικών εννοιών και διδακτικές συνέπειες, Χρήση ιδεών Σύγχρονης Φυσικής στην Α/θμια Εκπαίδευση-Διδακτικές προσεγγίσεις, Μελέτη και αξιολόγηση των αναλυτικών προγραμμάτων των φυσικών επιστημών της Α/θμιας Εκπαίδευσης, Εξέλιξη των ιδεών στη Φυσική και σύνδεσή τους με τη διδακτική, Περιβαλλοντική εκπαίδευση, Χημεία ΙΙ, Βασική Γενετική- Γενετική Συμπεριφοράς, Εισαγωγή στη Σύγχρονη Χημεία, Εισαγωγή στη Μοριακή Βιολογία, Εισαγωγή στα Σύγχρονα Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Μαθηματικά: μια εργαστηριακή προσέγγιση στη Διδασκαλία τους, Φυσική και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές: μια εργαστηριακή προσέγγιση της Διδασκαλία τους, Μηχανοργάνωση Διαδικτυακών και Εκπαιδευτικών Μονάδων, Εφαρμογή Υπολογιστικών Συστημάτων στην Εκπαιδευτική Διαδικασία, Διδασκαλία του Προγραμματισμού Η/Υ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση


Διάρκεια σπουδών (εξάμηνα): 8
Κατευθύνσεις:
Εκπαιδευτικές προοπτικές:

Επαγγελματικές προοπτικές: Οι πτυχιούχοι μπορούν να καλύψουν θέσεις εργασίας σε τομείς ανάλογους με τις σπουδές και την εξειδίκευσή τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μπορούν να απασχοληθούν στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα:
στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ως Δάσκαλοι,
στις Υπηρεσίες της Λαϊκής Επιμόρφωσης,
σε Ερευνητικά Κέντρα,
σε Προγράμματα Αλφαβητισμού Ειδικών Ομάδων της χώρας,
σε Ειδικά Σχολεία,
στην Παιδαγωγική Έρευνα
στην Ειδική Αγωγή μετά από πέντε χρόνια υπηρεσίας στην Εκπαίδευση και Διετή Μετεκπαίδευση

Ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.elemedu.upatras.gr/
 
επιστροφή